1. Úttükör készítése
2. Útalap készítése
3. Zúzottkő anyag terítés
4. Pálya behengerlése
5. Zúzalékolás
6. Padkahengerlés
Munkafolyamat: -föld kiszedése, elszállítása, szintezése, tömörítése -szegélykőrakás C10-es betonba -murvázás 10-15cm vastagságban, tömörítése, szintezése (CKT) -aszfaltozás 4cm vastagságban tömörítve -(akna kiemelés vagy szintre állítás) -áraink helyszini felmérés alapján megegyezés szerint .Parkolók esetén az alépítménytől kezdve a felszerkezetig teljes körűen megépítjük azt. A parkolók felületének kialakítása a legkülönbözőbb burkolatokkal történhet: hengerelt aszfalttal,
1. Úttükör készítése:
Az úttükröt a terv szerint a pályaszerkezet vastagsága alapján kell kiszedni, ami általában 3- 50 cm vtg. között van. A vastagságot a műszaki vezető határozza meg és a munkafolyamatot a csoportvezetővel, valamint az útépítő szakmunkásokkal ismerteti. A tükör kiszedése előtt meg kell határozni, szükség esetén feltárni a közműveket, víz, gáz, csatorna fedlap, víz elzárók, gáz elzárók, stb. helyét. Amennyiben szükséges, szakhatósági segítséget kell kérni. Az úttükör kiszedését forgó rakodó és homlokrakodó géppel kell végezni úgy, hogy közben 2-3 fő szakmunkás ellenőrzi a vastagságot és a géppel hozzá nem férhető helyekről kézi erővel kell kiszedni a vastagságot szigorúan betartva a gép hatósugarára vonatkozó ABEO előírásokat. Az úttükör kiszedésénél ügyelni kell, hogy az már az útpálya esésének megfelelően legyen kiszedve. Az úttükör kiszedésének befejezésekor az úttükröt 12 tonnás vibrohengerrel 3 - 4 - szer tömöríteni kell. A hengerrel hozzá nem férhető részeken döngölő békával, vagy lapvibrátorral kell tömöríteni.
2. Útalap készítés:
A legfontosabb méret az alap vastagsága, ezért 5 -10 cm - ként kiálló karókkal kell megjelölni az alap felső szintjét. Nagyon fontos az alapkövek kiékelése. Az útalap terítését gréder típusú földgyaluval végezzük, 2-3 fő útépítő szakmunkás ellenőrzi munkafolyamat közben a vastagságot, valamint ahol szükséges, kézzel teríti a követ. Ha nem áll rendelkezésre gréder földgyalu, akkor homlokrakodó géppel is elvégezhető a munkafolyamat. A zúzottkő alap terítésének befejezése után az alapot be kell hengerelni.
3. Zúzottkő anyagok terítése:
A zúzott követ az útalapra 5 -12 cm vastagságban egyenletesen kell elteríteni úgy, hogy a pálya oldalesése mindenütt meg legyen. A terítést profilléccel kell ellenőrizni.
4. Pálya behengerlése
A hengerlést a kő pálya szélén kezdjük és onnan haladunk a pálya közepe felé úgy, hogy az egyes hengerjáratok egymást 1/3 -1 /4 -ed részben fedjék. Ugyanazon a nyomon oda -visszahengerelni nem szabad. A hengerlést mindaddig folytatni kell, míg a zúzottkő szemek teljesen megállapodnak, egymás mellett mozaikszerűen, szorosan fekszenek a hengerelt pálya felülete egyenletes és tömör.
5. Zúzalékolás
A zúzalékolás célja, hogy a behengerelt zúzottkő szemek hézagait kitöltsük és így azok állékonyságát a kiékelését biztosítjuk. A hengerlési zúzalékot a már lehengerelt zúzottkő rétegre, többszöri vékony rétegben egyenletesen terítjük el.
6. Padkarendezés
Az út jobb és bal oldalán a tervtől függően, de min. 50 cm szélességű padkát kell építeni. A padkára szükség van a vízelvezetés és a járművek félreállásának biztosítása miatt. A padka teherbírásának meg kell egyeznie az útpálya teherbírásával.
7. Vízelvezetés
Az útpálya felületéről a vizet az útpálya élettartamának meghosszabbítása miatt célszerű elvezetni. A vízelvezetés lehet nyílt árokban vagy zárt vízelvezető csatornában. A nyílt árkos vízelvezetésnél a legfontosabb az árokban összegyűlt víz elvezetése, lejtése. Ha a kialakítására nincs mód, akkor úgynevezett szikkasztó kutakat kell építeni. A vízelvezető árkot a terveknek megfelelően burkolva vagy füvesítve kell megépíteni. A szabványos árok mérete 0,4 m fenékszélességű és 0,5 m átlag mélységű. Ha az árok esése nagy, akkor 20 -25 cm - ként fenéklépcsőt szükséges építeni. A fenéklépcső magasságát a hossz - szelvény ill. keresztszelvény alapján kell megépíteni.